Sposób załatwienia spraw
Sposób przyjmowania i załatwiania spraw określa instrukcja kancelaryjna Zespołu Szkół im. Marii Skłodowskiej-Curie w Szczawnie-Zdroju wprowadzona Zarządzeniem Dyrektora nr 13/2014 z dnia 12.08.2014 r. zatwierdzona przez Archiwum Państwowe we Wrocławiu i Statut Szkoły.
Sposób załatwiania spraw w Zespole Szkół im. Marii Skłodowskiej-Curie w Szczawnie Zdroju:Miejsce przyjmowania interesantów: sekretariat, gabinet dyrektora szkoły, gabinet wicedyrektora szkoły, gabinet pedagoga szkolnego.
1. Godziny przyjmowania interesantów:
-
- Poniedziałek, wtorek,środa, czwartek, piątek: 8.00 – 15.00,
- Pedagog szkolny: poniedziałek 8,00-13.00, środa 9,00-15,00.00, piątek 8.00 – 11.00.
- Sposób przyjmowania i załatwiania spraw:
- Interesantów przyjmuje dyrektor szkoły, wicedyrektor, pedagog szkolny oraz pracownicy administracji.
- Sekretariat Szkoły udziela szczegółowych informacji dotyczących sposobu załatwiania spraw.
- Korespondencję można dostarczyć osobiście, drogą pocztową, drogą elektroniczną.
- Sprawy załatwiane są bez zbędnej zwłoki.
- Kopie odpowiedzi na pisma wraz z oryginałem pisma wpływającego przechowywane są w teczkach zgodnie z rzeczowym wykazem akt.
- Sprawy nie wymagające odpowiedzi w formie pisemnej załatwiane są przez ustne udzielenie informacji.
- Sprawy załatwiane są według kolejności wpływu.
SPRAWY PROWADZONE PRZEZ SZKOŁĘ:
- Rekrutacja:
- zapisy do szkoły /zapisu dokonuje rodzic lub opiekun prawny w sekretariacie szkoły/
- ewidencja uczniów
- arkusze ocen i dzienniki
- Sprawy administracyjne:
- zezwolenia i zwolnienia /indywidualny tok nauki, zwolnienie z zajęć wychowania fizycznego - zgodnie z obowiązującymi przepisami na pisemny wniosek rodziców lub opiekunów prawnych - wydaje dyrektor szkoły/,
- wydawanie legitymacji uczniowskich
- wydawanie zaświadczeń,
- Postępowanie w sprawach nieletnich:
- wnioski do Sądu Rodzinnego,
- skierowania do Poradni,
- Sprawy kadrowe:
- sprawy osobowe nauczycieli i pracowników niepedagogicznych,
- Sprawozdawczość:
- raporty,
- sprawozdania,
- Archiwum:
- akta osobowe pracowników,
- arkusze ocen (wydawanie duplikatów)
- dzienniki zajęć obowiązkowych, pozalekcyjnych i nauczania indywidualnego,
- protokoły Rady Pedagogicznej z uchwałami,
- protokoły Rady Rodziców,
- księga zarządzeń dyrektora szkoły,
OBOWIĄZUJĄCE PROCEDURY:
1.1.PROCEDURA ZAPISU ORAZ WYPISU UCZNIA
Rodzic lub opiekun prawny powinien dokonać formalności osobiście w sekretariacie szkoły (niezbędny jest dowód osobisty):
PRZYJĘCIE UCZNIA DO SZKOŁY:
Rodzic niepełnoletniego dziecka osobiście przed Szkolną Komisją Rekrutacyjną powinien podać we wniosku o przyjęcie do szkoły wszystkie niezbędne dane takie jak: imiona i nazwisko dziecka, datę i miejsce urodzenia, PESEL dziecka oraz imiona i nazwiska rodziców względnie opiekunów prawnych, adresy zamieszkania. Zapisu dziecka dokonuje się na podstawie dokumentów poświadczonych przez szkołę podstawową lub gimnazjum (świadectwo ukończenia szkoły, zaświadczenie o zdanym egzaminie gimnazjalnym), aktu urodzenia, karty zdrowia i in.
Przy przeniesieniu ucznia niezbędne dokumenty to:
- świadectwa: ukończenia szkoły , promocyjne
- kserokopia arkusza ocen, szkolny plan nauczania
- dokumentacja medyczna
- wniosek o przyjęcie do szkoły
WYPIS UCZNIA ZE SZKOŁY
Rodzic zobowiązany jest powiadomić szkołę o fakcie przepisania dziecka do innej szkoły, lub o wyjeździe za granicę; w tym celu powinien dopełnić następujących formalności: rodzic informuje o zamiarze przeniesienia dziecka do innej szkoły;
-
rodzic przynosi do sekretariatu szkoły potwierdzenie przyjęcia ucznia do nowej szkoły;
-
po otrzymaniu potwierdzenia przyjęcia do wybranej szkoły - wydaje się dokumenty rodzicom lub pełnoletniemu uczniowi; dokumentację medyczną wydaje pielęgniarka szkolna;
-
Każdy uczeń musi przedstawić potwierdzenie z biblioteki szkolnej o zwrocie książek.
1.2.PROCEDURA ZWOLNIENIA DZIECKA Z ZAJĘĆ WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
Zwolnienie ucznia z zajęć wychowania fizycznego na jeden semestr lub cały rok szkolny następuje decyzją dyrektora. Po otrzymaniu zwolnienia od lekarza Rodzic zobowiązany jest jak najszybciej donieść dokument wraz z prośbą do dyrektora szkoły o zwolnienie ucznia z zajęć wychowania fizycznego.
1.5.DUPLIKATY LEGITYMACJI SZKOLNYCH ORAZ ŚWIADECTW SZKOLNYCH.
Podstawa prawna:
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 stycznia 2000 r.
- Dz. U. nr 6 poz. 73 z późniejszymi zmianami.
- Rozporządzenie MENiS z dnia 14 lutego 2003 r. – Dz. U. nr 61 poz. 537
- Ustawa o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r. - Dz. U. nr 225 poz. 1635 z późn. zm.
4. wydawanie duplikatów; opłata skarbowa na konto szkoły:
- duplikaty legitymacji szkolnych - opłata skarbowa na konto szkoły wynosi 9 złotych.
- duplikaty świadectw szkolnych – opłata skarbowa na konto szkoły wynosi 26 złotych.
- Duplikat wydawany jest na wniosek osoby zainteresowanej, czas oczekiwania do 14 dni.
Publikacja dnia: 13.07.2018
Dokument z dnia: 13.07.2018
Dokument oglądany razy: 835