bip.gov.pl
A A A K
SmodBIP

Sposób załatwienia spraw

Sposób przyjmowania i załatwiania spraw określa instrukcja kancelaryjna  Zespołu Szkół im. Marii Skłodowskiej-Curie w Szczawnie-Zdroju wprowadzona Zarządzeniem Dyrektora nr 13/2014 z dnia 12.08.2014 r. zatwierdzona przez Archiwum Państwowe we Wrocławiu i Statut Szkoły.

Sposób załatwiania spraw w Zespole Szkół im. Marii Skłodowskiej-Curie w Szczawnie Zdroju:Miejsce przyjmowania interesantów: sekretariat, gabinet dyrektora szkoły, gabinet wicedyrektora szkoły, gabinet pedagoga szkolnego.

1. Godziny przyjmowania interesantów:

    • Poniedziałek, wtorek,środa, czwartek, piątek: 8.00 – 15.00,
    • Pedagog szkolny: poniedziałek 8,00-13.00, środa 9,00-15,00.00, piątek 8.00 – 11.00.
  1. Sposób przyjmowania i załatwiania spraw:
    • Interesantów przyjmuje dyrektor szkoły, wicedyrektor, pedagog szkolny oraz pracownicy administracji.
    • Sekretariat Szkoły udziela szczegółowych informacji dotyczących sposobu załatwiania spraw.
    • Korespondencję można dostarczyć osobiście, drogą pocztową, drogą elektroniczną.
    • Sprawy załatwiane są bez zbędnej zwłoki.
    • Kopie odpowiedzi na pisma wraz z oryginałem pisma wpływającego przechowywane są w teczkach zgodnie z rzeczowym wykazem akt.
    • Sprawy nie wymagające odpowiedzi w formie pisemnej załatwiane są przez ustne udzielenie informacji.
    • Sprawy załatwiane są według kolejności wpływu.

SPRAWY PROWADZONE PRZEZ SZKOŁĘ:

  1. Rekrutacja:
    • zapisy do szkoły /zapisu dokonuje rodzic lub opiekun prawny w sekretariacie szkoły/
    • ewidencja uczniów
    • arkusze ocen i dzienniki
  2. Sprawy administracyjne:
    • zezwolenia i zwolnienia /indywidualny tok nauki, zwolnienie z zajęć wychowania fizycznego - zgodnie z obowiązującymi przepisami na pisemny wniosek rodziców lub opiekunów prawnych - wydaje dyrektor szkoły/,
    • wydawanie legitymacji uczniowskich
    • wydawanie zaświadczeń,
  3. Postępowanie w sprawach nieletnich:
    • wnioski do Sądu Rodzinnego,
    • skierowania do Poradni,
  4. Sprawy kadrowe:
    • sprawy osobowe nauczycieli i pracowników niepedagogicznych,
  5. Sprawozdawczość:
    • raporty,
    • sprawozdania,
  6. Archiwum:
    • akta osobowe pracowników,
    • arkusze ocen (wydawanie duplikatów)
    • dzienniki zajęć obowiązkowych, pozalekcyjnych i nauczania indywidualnego,
    • protokoły Rady Pedagogicznej z uchwałami,
    • protokoły Rady Rodziców,
    • księga zarządzeń dyrektora szkoły,

 

OBOWIĄZUJĄCE PROCEDURY:

1.1.PROCEDURA ZAPISU ORAZ WYPISU UCZNIA

Rodzic lub opiekun prawny powinien dokonać formalności osobiście w sekretariacie szkoły (niezbędny jest dowód osobisty):

PRZYJĘCIE  UCZNIA DO SZKOŁY:

Rodzic niepełnoletniego dziecka osobiście przed Szkolną Komisją Rekrutacyjną powinien podać we wniosku o przyjęcie do szkoły wszystkie niezbędne dane takie jak: imiona i nazwisko dziecka, datę i miejsce urodzenia,  PESEL dziecka oraz  imiona i nazwiska rodziców względnie opiekunów prawnych, adresy zamieszkania. Zapisu dziecka dokonuje się na podstawie dokumentów poświadczonych przez szkołę podstawową lub gimnazjum (świadectwo ukończenia szkoły, zaświadczenie o zdanym egzaminie gimnazjalnym), aktu urodzenia, karty zdrowia i in.

Przy przeniesieniu ucznia niezbędne dokumenty to:

  1. świadectwa: ukończenia szkoły , promocyjne
  2. kserokopia arkusza ocen, szkolny plan nauczania
  3. dokumentacja medyczna
  4. wniosek o przyjęcie do szkoły

WYPIS UCZNIA ZE SZKOŁY

Rodzic zobowiązany jest powiadomić szkołę o fakcie przepisania dziecka do innej szkoły, lub o wyjeździe za granicę; w tym celu powinien dopełnić następujących formalności: rodzic informuje o zamiarze przeniesienia dziecka do innej szkoły;

  1. rodzic przynosi do sekretariatu szkoły potwierdzenie przyjęcia ucznia do nowej szkoły;

  2. po otrzymaniu potwierdzenia przyjęcia do wybranej szkoły -  wydaje się dokumenty rodzicom lub pełnoletniemu uczniowi;  dokumentację medyczną wydaje pielęgniarka szkolna;

  3. Każdy uczeń  musi przedstawić  potwierdzenie z biblioteki szkolnej o zwrocie książek.

 1.2.PROCEDURA ZWOLNIENIA DZIECKA Z ZAJĘĆ WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

Zwolnienie ucznia z zajęć wychowania fizycznego na jeden semestr lub cały rok szkolny następuje decyzją dyrektora. Po otrzymaniu zwolnienia od lekarza Rodzic zobowiązany jest jak najszybciej donieść dokument wraz z prośbą do dyrektora szkoły o zwolnienie ucznia z zajęć wychowania fizycznego.

1.5.DUPLIKATY LEGITYMACJI SZKOLNYCH ORAZ ŚWIADECTW SZKOLNYCH.

Podstawa prawna:

  1. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 stycznia 2000 r.
  2. Dz. U. nr 6 poz. 73 z późniejszymi zmianami.
  3. Rozporządzenie MENiS z dnia 14 lutego 2003 r. – Dz. U. nr 61 poz. 537
  • Ustawa o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r. - Dz. U. nr 225 poz. 1635 z późn. zm.

         4.  wydawanie duplikatów; opłata skarbowa na konto szkoły:

  • duplikaty legitymacji szkolnych - opłata skarbowa na konto szkoły wynosi 9 złotych.
  • duplikaty świadectw szkolnych – opłata skarbowa na konto szkoły wynosi 26 złotych.
  • Duplikat wydawany jest na wniosek osoby zainteresowanej, czas oczekiwania do 14 dni.



Opublikował: Jolanta Ozimek
Publikacja dnia: 13.07.2018
Podpisał: Jolanta Ozimek
Dokument z dnia: 13.07.2018
Dokument oglądany razy: 835